Ecce Homo ´14 - fotogalerie: 1. závod, Historici

V neděli panovaly až smrtelně vysoké teploty. Ráno, během prvních jízd historiků, to ještě šlo, ale následně se rozpoutalo peklo. Opravdu obdivuju všechny jezdce, že to nejen vydrželi, ale dokázali i přesto zajíždět slušné časy. Prostě bylo na co se dívat, jen se těžko hledal stín.

Produkční vozy

BMW E30

Nemůžu si pomoct, ale tyhle vozy mají své kouzlo. Rakouský Team Terschl v historicích závodí s typem 323, tedy s agregátem o obsahu 2,3 l.


Porsche 928

Tenhle typ sice nikdy nebyl tak slavný, jako dnes už fenomenální "devětsetjedenáctka", přesto neupadl do zapomnění a lze jej občas potkat i jako hezkého veterána v běžném provozu. Vzhled ale může klamat, motor s obsahem 4,7 litrů dokáže tenhle sporťák pořádně prohnat.


Porsche 911 SC Carrera

A máme ho tady. Nejslavnější automobil značky Porsche. Snad tisíckrát omlazený a upravený, prodává se a vyrábí dodnes. Tomuhle kousku vrní pod kapotou klasický boxer s obsahem 3,0 l.




Formule a sportovní vozy

Easter MTX 1-03

Jednomístné formule a sportovní vozy nesoucí značku MTX jsou legendou, která dávno přesáhla hranice našeho státu. Jednomu se ani nechce uvěřit, že za zády mají jezdci motor s obsahem pouhých 1,3 l. 


Tiga SC 81

Tiga je britská automobilka, specializující se na konstrukce závodních vozů a podvozků. Od roku 2013 opět naplno pracuje na nových projektech. Speciál na fotkách je vybaven dvoulitrovým motorem.


Osella PA N Sport Nazionale

Další z mnoha typů a podtypů slavné italské automobilky. Spousta jezdců sedlá některý ze strojů, vyrobený právě v téhle továrně. Tenhle model je vybaven motorem o obsahu 3,0 l.


Ralt 032

U zrodu firmy stál slavný závodník Jack Brabham, ale slávu jí přinesl hlavně automobilový konstruktér a designér Ron Tauranac. Možná je ještě vhodné zmínit, že se jedná o automobilku z daleké Austrálie. Typ 32 úspěšně závodil ve Formuli 3 na konci 80. let.


Chevron B42 F2

Chevron je pro změnu automobilka z Anglie. Soustředila se hlavně na výrobu speciálů pro Formuli 2 a Formuli 3. Typ B42 závodil ve Formuli 2 na konci 70. let. Pohání jej agregát s obsahem 2,0 l.


March 712M F2

Další britská značka, tahle se ovšem úspěšně účastnila i závodů Formule 1. Ovšem ve Formuli 2 byla jednu dobu zdaleka nejsilnější. Speciál fotek je ze 70. let. Motor má obsah 1,8 l.


March HSS Audi Turbo CAN AM

Pro mě osobně naprostý skvost. Automobil CAN-AM, který jezdil v Evropě od druhé poloviny 80. let. A jezdí neskutečně dodnes. V absolutním poředí bez problémů poráží i moderní sportovní prototypy. Speciál je vybaven motorem Audi o obsahu 1,8 l, o dostatečný výkon se stará vyladěné turbodmychadlo.



Žádné komentáře:

Okomentovat