středa 12. března 2014

Renault Clio RS 200 EDC Monaco GP (limited edition)

Tak jako každý rok, i letos byl autosalon v Ženevě plný skvělých vozů. Ať už se jednalo o nově předvedené, klasické sériové vozy, prototypy a studie renomovaných automobilek, nebo speciální, limitované vozy, určené pro náročné zákazníky. Jedním z takových je i nový Renault Clio RS 200 EDC, nesoucí označení Monaco GP.


Tato edice vozů Clio bude limitována počtem kusů a prodávat se bude na více než dvaceti trzích světa. Mimo jiné tedy i v takových exotických dálkách, jako je Japonsko nebo Austrálie.  Renault spolupracuje s Monackým automobilovým klubem už více než 25 let, značku Monaco GP nesly v minulosti limitované edice vozů Laguna RS. Teď pomyslný štafetový kolík přejímá menší, ale zároveň lehčí a hbitější Clio.

Limitovaná verze Clio RS Monaco GP se bude od běžného vozu lišit hned na první pohled. Postará se o to perleťový lak, který spolehlivě upoutá zraky kolemjdoucích. Na některých trzích bude možné vybrat si alternativu - platinově šedý odstín. Volitelná bude možnost mít černou střechu. V černé barvě bude vyveden také zadní spoiler a kryt kamery, usnadňující couvání, boční lišty vozu a sportovní kola Radicale z lehkých slitin.

Pro jistotu bude značka Monaco GP na různých místech vozu, aby byla exkluzivita vozu opravdu každému jasná. Znak Monaco GP se tak zvenku objeví na spodních krytech karoserie a pátých dveřích. V interiéru budou dominovat elegantní tmavě kovové prvky. Ty naleznete na volantu, hlavici řadící páky, klikách dveří i středovém panelu.

Limitovaná edice Renaultu Clio Monaco GP tak nebude nabízet jen zážitek ze sportovní jízdy. Automobilka by totiž ráda tento typ vozu nabídla opravdu široké skupině zájemců. Takže stejný důraz, jako na výkon a sportovní charakter jízdy, byl kladen také na eleganci, všestrannost a uživatelskou přívětivost.


A co tedy případní zájemci naleznou pod kapotou? Technici a vývojáři se rozhodli nakonec vůz osadit benzínovým agregátem o obsahu 1.6 l. Motor disponuje silou 200 koní a jednotka je poháněna šestistupňovou poloautomatickou převodovkou s dvojitou spojkou. Odpovídá tomu i označení vozu EDC - tedy efficient dual-clutch. S podobným systémem dvojité spojky Renault debutoval v roce 2010 ve svém modelu Mégane a velmi se osvědčil.

Volitelně za příplatek si mohou potenciální kupci nechat své Clio RS Monaco GP osadit kamerovým systémem, vyvinutým speciálně pro potřeby motor-sportu. Majitelé si tak budou moci nejen pořizovat záznam své jízdy ve vysoké kvalitě, ale také jej rovnou sdílet, nahrávat či stahovat. Nejlépe lze systém využít na okruhu, protože je schopen nejen nahrávat a přehrávat, ale také vyhodnocovat jízdu a nabídnout zajímavá, porovnatelná data.


Samozřejmě, jako u každého exkluzivního vozu, můžete čekat dvoubarevné (černá a šedý motiv) kožené čalounění, vyhřívaná sedadla a speciální verzi koberečků. Boční skla zadních dveří spolu se zadním oknem jsou tmavě tónovaná. Celý seznam standardní výbavy tohoto modelu naleznete u výrobce. A není zrovna krátký.

Nový, limitovaný model byl tedy předveden. Nezbývá, než počkat na první recenze z provozu, první zkušenosti majitelů a teprve pak se uvidí, jestli bude všechno fungovat tak, jak jsme u Renaultu a jeho speciálů zvyklí. Navíc vedení automobilky doufá, že s nabídkou výjimečného, svižného, ale zároveň velmi elegantního vozu, budeme za jeho volantem vídat více žen. Tak uvidíme, jak se jim plány vydaří.

foto: Renault media (c)

Žádné komentáře:

Okomentovat