pondělí 24. března 2014

Rally Akropolis 2014: Škoda jako horký favorit

Již tento pátek, tedy 28. března, startuje v Řecku dnes už legendární rally Akropolis. V rámci seriálu závodu ERC se této rally zúčastní i úspěšná posádka továrního týmu Škoda, ve složení Lappi / Ferm. Zraky motoristické veřejnosti se k nim upínají zvláště po jejich ohromujícím vítězství v úvodním závodu seriálu, v Litvě. Podaří se jim na něj navázat?


Ačkoliv konkurence místy vyrazí s novými soutěžními vozy, splňujícími specifikace skupiny R 5, škodovácká posádka zůstane v prověřeném a osvědčeném voze Škoda Fabia Super 2000. Ale ani v Mladé Boleslavi neusínají na vavřínech a vůz splňující podmínky skupiny R 5 se pomalu, ale jistě, připravuje. S homologací nového soutěžního speciálu automobilka počítá v roce 2015. Minimálně letos tedy jezdci budou celou sezónu závodit s vozy, na jaké jsme u nich zvyklí.

Rally Akropolis bývá více oblíbená mezi diváky, než mezi jezdci. Tak tomu ostatně bývá často - co baví diváka, nebaví jezdce, a naopak. Ale u Řecké rally se nedá říci, že by jezdce nebavila, to jistě ne. Spíše naopak - pro spoustu závodníků je to výzva. Technicky složité pasáže, asfalt střídající šotolinu, nebezpečné srázy, úzké cesty - nejen tohle všechno prověří připravenost a um jednotlivých posádek.

A jak se před závodem cítí jeho favorité? „Akropolis je pro nás další zcela nová soutěž,“ říká Lappi. „Stejně jako téměř pokaždé tento rok půjde v první řadě o sbírání zkušeností. A s trochou štěstí můžeme zajet opět
dobrý výsledek."

Vyjádřil se i pilot druhé z továrních posádek, Sepp Wiegand (v Litvě 5. místo): „Čekáme náročnou soutěž a to z důvodu měnících se podmínek,“ říká německý jezdec. „Druhý den je třeba přesedlat na zcela odlišný jezdecký styl. Stejně tak se totálně změní nastavení vozu. Cílem je dojet bez problémů do cíle a navázat na dobré časy z rychlostních zkoušek v Lotyšsku“.

Ano, rally Akropolis je opravdu náročná. Kvalifikace si závodníci odbudou už v pátek, v blízkém okolí Loutraki, centra závodu v korintském zálivu. Kvalifikační zkouška dlouhá 3.27 km a bude probíhat celá na asfaltu.

V sobotu pak na jezdce už čeká 124,62 ostrých kilometrů, rozdělených do tří rychlostních zkoušek. Všechno s asfaltovým povrchem. Změna nastane v neděli, kdy bude třeba přenastavit parametry vozu. Piloty spolu s jejich navigátory totiž bude poslední den soutěže čekat 114.22 kilometrů rychlostních zkoušek na šotolině. Včetně divácké erzety o délce lehce přes jeden kilometr.

Pro jezdce je přechod z asfaltu na šotolinu ze dne na den opravdu náročný. A povaha cest na řeckém poloostrově pilotům také moc nepomůže. Nepřehledné horizonty, ostré zatáčky a nekvalitní povrch - s tím vším se budou profesionálové muset popasovat jak nejlépe umějí.
ŠKODA Motorsport 2014, Esapekka Lappi, Janne Ferm, Jan Kopecký, Pavel Dresler, Gaurav Gill, Sepp Wiegand, Frank Christian, Michal Hrabánek, Pavel Hortek

A pro nás bude jistě dostatečným zadostiučiněním, pokud se továrním týmům z Mladé Boleslavi podaří alespoň částečně navázat na úspěch v úvodním závodu seriálu. Posádka Lappi / Ferm vede celkové hodnocení. Snad se na první příčce udrží i po následujícím víkendu. Držme jim palce!



Žádné komentáře:

Okomentovat